• Już nikt nie pamięta, kiedy odbył się pierwszy wyjazd integracyjny uczniów klas pierwszych – tak dawno to było. Wszyscy za to wiedzą, że w naszej szkole doroczne jesienne wyjazdy są już szkolną tradycją. W październiku uczniowie klas pierwszych wyjeżdżają do Białki Tatrzańskiej. W drodze, jadąc w góry i wracając do Warszawy, zawsze odwiedzamy jakieś interesujące miejsce. Ostatnio są to Kopalnia Soli w Bochni i Kraków. Bywało, że postój robiliśmy też na Zamku w Chęcinach. Ale zasadniczy cel podróży pozostaje niezmienny – Białka Tatrzańska i polskie Tatry. Podczas pobytu mieszkamy w gościnnym, urokliwym pensjonacie „U Chramca”, gdzie życzliwy gospodarz dba o nasze podniebienia i o to, aby w komfortowych warunkach spędzać czas po wyczerpujących wyprawach w góry. A w ciągu ostatnich lat zwiedziliśmy już prawie wszystkie tatrzańskie doliny, poznaliśmy uroki Zamków w Nidzicy, w  Czorsztynie i piękno Zakopanego. W ramach rekreacji szaleliśmy w termach „Bania”, na dyskotekach, uczyliśmy się góralskich tańców i przyśpiewek. Każdorazowo, przed wyjściem w góry, przeszliśmy przyspieszony kurs bezpieczeństwa organizowany przez ratowników GOPR i ratowników na basenach w termach „Bania”. Bezpieczeństwo podczas takich wypraw jest dla najważniejsze. Dopiero potem nauka i zabawa. W ramach edukacji poznajemy specyfikę regionu podhalańskiego, ekosystem, tradycje i obyczaje góralskie, architekturę i sztukę – zwiedzaliśmy m. in. Muzeum Tatrzańskie, Muzeum im. Witkiewicza, Muzeum Hasiora. Dodatkowo uczniowie mogą się integrować przy ognisku lub na zajęciach integracyjnych czy podczas finałowych zmagań konkursowych klas. Każdorazowo program wyjazdu jest dostosowywany do oczekiwań i potrzeb uczniów, więc trudno odtworzyć jeden stały zestaw atrakcji. Jedno co łączy te wyjazdy – to niepowtarzalny klimat. Wyjeżdżamy jako mało znani sobie ludzie, a wracamy jako zgrane zespoły, w których często jeden gotów jest skoczyć w ogień za drugim. Miejmy nadzieję, że globalna tragedia, jaką jest szalejąca pandemia, zakończy się i znów pełni nadziei oraz emocji wsiądziemy do autokratów i ruszymy w drogę ku nowej przygodzie…