• Aktualności

• "Szkoła do hymnu" 10 listopada 2022

Z okazji zbliżającego się Święta Niepodległości, nasza szkoła wzięła udział w kolejnej edycji akcji Ministerstwa Edukacji Narodowej "Szkoła do hymnu". Uroczyste odśpiewanie Mazurka Dąbrowskiego rozpoczęło się o 11.11

• Zebrania z rodzicami

W środę, 9 czerwca 2022 r. o godz. 17:00 oraz 17.30 (UWAGA! zebranie dla klasy Id odbędzie o godzinie 19.00 a konsultacje w terminie uzgodnionym z wychowawcą klasy) zapraszamy na zebrania wychowawców klas z rodzicami. Dzień Otwarty rozpocznie się po zakończeniu spotkań klasowych. Szczegółowy harmonogram będzie dostępny na korytarzach.

• Pierwsza debata klas I

W pierwszej tegorocznej debacie, wzięły udział klasy 1B (Propozycja) oraz 1E (Opozycja). Pytanie brzmiało "Czy dla dobra Państwa marihuana powinna zostać zalegalizowana?". W dzisiejszym starciu różnicą 108 punktów wygrała Opozycja. Gratulujemy klasie 1E

• Trójmiasto - wycieczka

To już jest koniec… październikowych wyjazdów. Klasa 4C wybrała się na swoją ostatnią, kilkudniową wycieczkę. Tym razem za cel swojej podróży obrali Trójmiasto. Udało nam się zwiedzić Europejskie Centrum Solidarności oraz Muzeum II Wojny Światowej. Przeszliśmy się gdańską starówką, na której mogliśmy sprawdzić się w roli przewodników, opowiadając o licznych zabytkach tego miasta. Jak przystało jednak na klasę biologiczno-chemiczną po przyjęciu dużej dawki humanistycznej wiedzy, aby przywrócić „przyrodniczy stan” naszych mózgów, udaliśmy się na zajęcia z krojenia śledzia do Gdyńskiego Akwarium. Pozwoliły nam one poznać w praktyce anatomię ryby. Wybraliśmy się także na wieczorny spacer po Sopocie.

• 27.10.2022 - Święto Szkoły

Jak co roku, 27 października, w  rocznicę sprowadzenia do Polski prochów Henryka Sienkiewicza,  nasze liceum obchodzi swoje święto. Z tej okazji w Bazylice archikatedralnej św. Jana Chrzciciela na Starym Mieście, odbyła się uroczysta msza św. Po jej zakończeniu, delegacja przedstawicieli naszego liceum złożyła kwiaty na grobie naszego patrona  w podziemiach Archikatedry.

Dalsza część obchodów naszego święta obejmowała piknik naukowy, który składał się z przeróżnych warsztatów i wycieczek. Uczniowie gotowali, robili własne kosmetyki, rozwiązywali łamigłówki logiczne, grali w Czarnego Piotrusia i przy okazji uczyli się teorii prawdopodobieństwa, próbowali swoich sił w innych grach karcianych i turnieju tenisa stołowego. czy gier planszowych, a także prezentowali swoje zainteresowania i pasje. Reszta uczniów odwiedziła Muzeum Narodowe, Muzeum Farmacji, Cmentarz Powązkowski, czy spacerowała śladami architektury PRL-u.

• Pokazowa debata klas III

Kolejną tradycją naszej szkoły są debaty klas pierwszych. Aby jednak najmłodsi uczniowie wdrożyli się w zasady ich prowadzenia, niezbędne jest podpatrywanie starszych. Dzisiejsza, pokazowa debata, na temat "Czy Polska powinna wspierać militarnie Ukrainę?" była starciem finalistów sprzed 2 lat - klasy 3b i 3d. Sędziowali ubiegłoroczni finaliści z klas II. Ostatnie zdjęcie to zwycięzcy - klasa 3b i wspomagajacy ich kolega. Do zobaczenia na pierwszych debatach już na początku listopada

• Nagroda Prezydenta M.St.Warszawa

Niezmiernie miło jest nam poinformować o wyróżnieniu, które otrzymała p. Ewa Homa. Na uroczystej gali w ratuszu została uhonorowana Nagrodą Prezydenta Miasta Stołecznego Warszawy. Serdecznie gratulujemy tego prestiżowego wyróżnienia i życzymy kolejnych sukcesów.

• Berlin i Poczdam 2022

Cytat 'Ich bin ein Berliner' był na ustach wszystkich uczestników ostatniej z naszych jesiennych wycieczek  Pod opieką p. Małgosi Stroińskiej-Staudt zwiedziliśmy cały Berlin i Poczdam, a na koniec wygrzewaliśmy się pod palmami  w Tropical Islands

• Jesienna wycieczka do Paryża

Za cel kolejnego jesiennego wyjazdu obraliśmy tym razem Paryż. Uczestnicy wycieczki wywodzili się w różnych klas, co sprzyjało szerokiej integracji. Udało nam się odwiedzić wszystkie najważniejsze zabytki stolicy Francji. Byliśmy nawet gośćmi Ambasady Polski w Paryżu, gdzie mogliśmy zwiedzać m.in. gabinet gen. Sikorskiego. Odwiedziliśmy również Marię Antoninę w Wersalu i Myszkę Miki w EuroDisneylandzie. Dziękujemy p. Beacie Szeloch za organizację tej niezapomnianej wycieczki.

• Wyjazd integracyjny: Białka Tatrzańska

Tradycją naszej szkoły są również wyjazdy integracyjne dla klas I. Za cel podróży obieramy zawsze Białkę Tatrzańską, po drodze zahaczając o zamek w Wiśniczu, kopalnię soli w Bochni i Kraków. W tym roku jechaliśmy w dwóch turach, a góry powitały nas już śniegiem, ale także słońcem. Aura sprzyjała wędrówkom i integracji, więc wyjazd oficjalnie uznajemy za bardzo udany.

• Wyróżnienie od WOŚP

Nie możemy nie pochwalić się takim wyróżnieniem. Wielkie podziękowania kierujemy do p. Małgosi Stroińskiej-Staudt za zaangażowanie, inspirację i wielkie serce

• Akcje szkolnego koła wolontariatu

Jak co roku, nasze szkolne koło wolontariatu działa prężnie. W ubiegłym tygodniu odbyła się kolejna odsłona Akcji Ciacho. Wolontariat z 12. LO otrzymał również podziękowania od Fundacji "Świat na Tak" z którą współpracujemy już od dłuższego czasu. Tym razem zorganizowaliśmy zbiórkę przyborów szkolnych. Dziękujęmy za Wasze zaangażowanie w obie akcje.

• Klasa IIIB na konferencji

IIIB uczestniczyła w konferencji - Projekt dla pokoleń organizowanej w siedzibie GPW. Podczas paneli z udziałem ekspertów i młodych poruszano tematy dotyczące geopolityki, podatków i energetyki.

• Rocznica 17 września

Delegacja Liceum uczestniczyła w uroczystościach upamiętniających akt agresji Rosji sowieckiej na nasz Kraj dnia 17 września 1939 roku. Uroczystości zorganizowane, przed Pomnikiem Poległym i Pomordowanym na Wschodzie, zarówno przez NSZZ „Solidarność” i  Władze Państwowe miały wymiar nie tylko patriotyczny, ale były okazją do oddania czci i hołdu Rodakom pomordowanym na Wschodzie.

• Sprzątanie świata 2022

Podobnie jak w latach ubiegłych, również w 2022, w dniach 16-18 września Urząd Dzielnicy Wola zorganizował akcję "Sprzątanie świata". Nasze Liceum po raz kolejny wzięło w niej udział. W ostatni piątek klasa IID podjęła się zadania posprzątania okolic szkoły.

• Deklaracje maturalne 2023

Data publikacji: 2022-09-14

W zakładce MATURA znajdują się aktualne informacje o egzaminie maturalnym przeprowadzanym w roku szkolnym 2022/2023 oraz składaniu deklaracji maturalnych. Tegoroczni maturzyści i absolwenci składają deklaracje maturalne w formie elektronicznej poprzez stronę internetową https://wyniki.edu.pl (po zalogowaniu się) oraz wydrukowaną z systemu i podpisaną wersję papierową w sekretariacie szkoły.

• Ślubowanie klas I i otrzęsiny, Wola Okrzejska

Tradycją naszej szkoły są ślubowania uczniów klas pierwszych w Woli Okrzejskiej, miejscu narodzin Patrona liceum - Henryka Sienkiewicza. W dniu 9 września 2022 roku już po raz 30 zawitaliśmy w gościnne progi Muzeum Henryka Sienkiewicza oraz Szkoły Podstawowej im. Henryka Sienkiewicza w Woli Okrzejskiej. Tam młodzież klas pierwszych złożyła uroczyste ślubowanie na ręce dyrektora liceum, pani Elżbiety Wysmołek. Uroczystość uświetniła obecność Pani Magdaleny Mitury, dyrektora Muzeum Henryka Sienkiewicza w Woli Okrzejskiej oraz Pani Iwony Chudek, dyrektora zaprzyjaźnionej Szkoły Podstawowej w Woli Okrzejskiej. Świadkami uroczystości byli również: pan Janusz Piróg, wicedyrektor liceum, wychowawcy klas pierwszych, opiekunowie Samorządu Uczniowskiego i Pocztu Sztandarowego, a także przedstawiciele Samorządu Uczniowskiego. W trakcie uroczystości wszyscy uczniowie klas pierwszych otrzymali z rąk dyrekcji liceum znaczki z wizerunkiem Patrona Szkoły na znak przynależności do społeczności "sienkiewiczaków". Po uroczystym ślubowaniu wszyscy obecni wpisali się do pamiątkowej Księgi Gości. Po części oficjalnej odbyły się otrzęsiny - gry i zabawy zorganizowane przez przedstawicieli Samorządu Ucznowskiego. Było wesoło i zabawnie, a rywalizację wygrała klasa humanistyczna - ID. Ostatnim punktem uroczystości  było zdobycie pięknie odnowionego kopca Henryka Sienkiewicza i dotknięcie nosa Patrona, które jest gwarantem dobrze zdanej matury.

Do zobaczenia za rok!

• Uroczyste rozpoczęcie roku szkolnego 2022/2023

Cześć po wakacjach! Na uroczystym rozpoczęciu roku klas I powitali Was dziś w kolejności: p. Wicedyrektor Janusz Piróg, nasz wspaniały Poczet Sztandarowy, p. Marta Owczarzy (opiekunka Samorządu), p. Małgosia Stroińska- Staudt (opiekunka Szkolnego Koła Wolontariatu) oraz członkowie tegoż Koła. Mamy nadzieję, że jesteście wypoczęci i gotowi do pracy. Drogie pierwsze klasy - Was witamy szczególnie ciepło!

• Bufet szkolny

Data publikacji:2022-08-26

Miło nam poinformować, że od 5 września 2022 r. rozpocznie pracę nowy bufet szkolny. Na stronie internetowej https://szwajcarka.net/ znajdą Państwo wszystkie niezbędne informacje dotyczące organizacji żywienia w szkole (w tym jadłospis na dany miesiąc, informator żywieniowy oraz link do rejestracji w systemie StartEdu). Pod linkiem dla całej społeczności szkolnej: https://szwajcarka.net/lo-sienkiewicz/ będzie możliwość uzyskania wszelkich informacji odnośnie cen i rejestracji, a także zobaczenia aktualnego jadłospisu.