• Wycieczki zagraniczne 2023/2024

Kwiecień 2024 (początek): Ryga, Tallin, Wilno, Sztokholm

Kwiecień 2024 (połowa): Wiedeń i Morawski Kras
          Maj 2024 (koniec): Berlin

Co zdecydowanie wyróżnia XII LO od innych szkół to bogata oferta wycieczek zagranicznych, najczęściej są to wyjazdy projektowe. Bieżący rok szkolny był pod tym względem szczególnie bogaty. Zapraszamy na krótkie relacje z tegorocznych wycieczek.

Wrzesień w Brukseli, Amsterdamie i Waterloo
          Sezon wycieczek szkolnych rozpoczęty przez klasy 3D i 4B. W Brukseli odwiedziliśmy Parlament Europejski, Komisję Europejską, Belgijskie Muzeum Komiksu, Atomium i park miniatur Mini Europ, a także zwiedziliśmy zabytkowe centrum miasta z przewodniczką.Po drodze skorzystaliśmy jeszcze z okazji i złożyliśmy wizytę w miejscu klęski Napoleona pod Waterloo.
          Kolejne dni spędziliśmy w Amsterdamie, gdzie oprócz zwiedzania ze wspaniałymi przewodnikami, udało nam się odwiedzić najlepsza muzea sztuki: Muzeum Van Gogha, w którym spotkaliśmy Pokemony, Rijksmuseum, czy Moco Amsterdam. Popłynęliśmy także w rejs kanałami, szukaliśmy domu Franka Oceana, a ostatniego dnia, na wieczorny spacer zabrał nas nasz ubiegłoroczny absolwent Aleksander, który właśnie rozpoczął studia na Uniwersytecie Amsterdamskim.
          Dziękujemy p. A. Straszewskiej za organizację wycieczki i wspaniałym p. E. Szyk, p. B. Szeloch i p. M. Dziubińskiej za opiekę.

• Październik w Wiedniu i Paryżu

• Wiedeń

Minione dni wybranych uczniów z grup języka niemieckiego z klas 2a, 2e, 4a i 4d upłynęły na odkrywaniu i poznawaniu stolicy Austrii. Wiedeń przywital nas deszczową pogodą, ale miejsce, od ktorego zaczelismy zwiedzanie miasta warte bylo poświęceń. Kahlenberg to obowiązkowe miejsc, nie tylko dla wycieczek z Polski. W ten sposób przenieśliśmy się w czasie do roku 1683 do Odsieczy wiedeńskiej króla Jan III Sobieskiego. W kolejne dni odwiedziliśmy także Galerię Belvedere (że wspaniałymi obrazami Klimta), Muzeum Historii Naturalnej, czy trzecią dzielnicę ze słynną kolorową kamienicą Hundertwassera. Pani przewodnik towarzyszyla nam w Katedrze św. Szczepana i podczas spaceru urokliwym uliczkami starego miasta. Tuż przed wyjazdem do Polski spędziliśmy czas w najstarszym parku rozrywki w Europie - Praterze korzystając z jego wspaniałych atrakcji. Wycieczkę zorganizowała p. Małgorzata Stroińska, a opiekunami byli p. Wojtek Pietrzykowski i p. Piotr Rogowski

• Paryż

Bisous de Paris! Wyjazdy do Paryża to już praktycznie tradycja szkoły. Odwiedziliśmy Luwr, wjechaliśmy na Wieżę Eiffla, bawiliśmy się w Wersalu i w EuroDisneylandzie, Byliśmy nawet gośćmi Ambasady Polski w Paryżu, gdzie mogliśmy zwiedzać m.in. gabinet gen. Sikorskiego.

Wycieczkę zorganizowała madame B. Szeloch, a opiekunkami były p. U. Kamińska,  p. M. Owczarzy i p. B. Linde

• Wiedeń i Morawski Kras

• Kwiecień 2024

Przedstawiamy krótką relację z wycieczki do Wiednia i Morawskiego Krasu. Wiedeń na pewno znacie, ale czym jest Morawski Kras? Mieści się w Czechach i jest magiczną, pełną jaskiń krainą, która nie potrzebuje efektów specjalnych, aby posłużyć za scenerię filmu fantasy. I to wszystko widzieli na własne oczy nasi uczniowie.

Opiekunkami wycieczki były p. M. Owczarzy, p. E. Skoczeń, p. A. Sajdak i p. E. Szyk.

• Wiosna w krajach nadbałtyckich: Litwa, Łotwa, Estonia i Szwecja

• Kwiecień 2024

W kwietniu nasi uczniowie zwiedzili aż cztery kraje w czasie intensywnej wycieczki. Dzień 1 to średniowieczna Ryga, jedno z najbardziej zielonych miast europejskich. Stare Miasto, wpisane na listę Światowego Dziedzictwa Kultury UNESCO, oszałamia śladami secesji. Dzień drugi upłynął na zwiedzaniu urokliwego Tallina. Po nocy spędzonej na promie, 3 dnia powitał nas Sztokholm z Pałacem Królewskim, spacerem po Gamla Stan, zwiedzaniem Zamku Królewskiego oraz wizytą w Muzeum Vasa, czyli statku, mierzącego aż 52 metry wysokości. Po obowiązkowej cynamonce i kawie, czyli szwedzkiej fice, 4 dnia wróciliśmy do Tallina na zwiedzanie kolejnych atrakcji, aby 5 dnia zameldować się w Wilnie, gdzie odwiedziliśmy dom Mickiewicza, grób Piłsudskiego i Ostrą Bramę. Niektórzy uczestnicy wycieczki twierdzili nawet, że to właśnie Wilno najbardziej zawróciło im w głowie. Pogoda dopisała, a Bałtyk nie przewidział dla nas sztormu.